Rolex øker prisene i Europa for andre gang i år

Rolex øker prisene i Europa for andre gang i år

- Luksusklokkene blir 5% dyrere i Europa - Rolex nevner økningen skyldes valutasvingninger

Rolex økte utsalgsprisene for sine klokker i Europa for andre gang i år på grunn av valutasvingninger, inkludert den sterke amerikanskedollaren.

Den Genève-baserte produsenten av Daytona, Submariner og Oyster Perpetual sa at de hadde økt prisene i europa med rundt 5%. Det fulgte en lignende økning i Storbritannia i september som svar på den stupende verdien av det britiskepundet som gjorde de ettertraktede klokkene som ble solgt i Storbritannia mye billigere for amerikanske kjøpere som handlet i dollar.

Siden begynnelsen av denne måneden er det "en justering av prisene på eurosonen på grunn av valutasvingninger," sa selskapet i ene-postuttalelse.

Den billigste Rolex Daytona kronografmodellensom ble priset til € 13.900 ($ 13.583) i januar og nå koster den € 14.600, en økningpå 5.04%, som et eksempel.

Dette er andre gang Rolex har økt utsalgsprisene i år i Europa. I januar økte de prisene i de flestemarkeder med et gjennomsnitt på rundt 3.5% på tvers av modellene, med noen etterspurte sportsmodeller i stål som ble så mye som 10% dyrere.

Verdien av euroen falt under paritet med amerikanske dollar tidligere i år, blant voksende tegn på økonomisk svakhet over hele kontinentet, skyhøy inflasjon og forventninger om haukaktig pengepolitikk fra Federal Reserve.

Rolex er det mestpopulære sveitsiske luksusklokkemerket, med en markedsandel nær 29% og en årlig omsetning på rundt 8 milliarder sveitsiske franc (7,9 milliarder dollar). Det Genève-baserte selskapet produserer rundt 1 million klokker i året, og etterspørselen etter de fleste modeller overgår tilbudet, noe som fører til at noen handler over utsalgsprisene på annenhåndsmarkedet.

Ønsker du en uforpliktende prat?

Send oss en forespørsel